TopParken blikt terug op een dynamische zomerperiode met, onder andere, boekingen die laat op gang kwamen, nieuwe marketinginitiatieven en optimalisaties in de (verhuur)communicatie. Marketingmanager Chadli Hachani en salesmanager Arman Soufi geven gezamenlijk inkijk in de recente ontwikkelingen en de plannen voor de komende periode.
Hoogseizoen wederom met vertraagde boekingspiek
Net als in eerdere jaren, werden de meeste verblijven afgelopen zomer last minute geboekt. Volgens Chadli Hachani speelt het weer hierin, als vanzelfsprekend, een grote rol; mooi weer heeft een positieve invloed op het boekgedrag.
Daarbij is een grotere interesse in vakanties in Nederland te zien. Dit komt mede door de gevolgen die de klimaatverandering heeft op Zuid-Europese landen, zoals extreem hoge temperaturen, maar ook hittegolven, bosbranden en overstromingen. ’In die context blijkt Nederland opnieuw een aantrekkelijk en veilig alternatief’, aldus Hachani.
Optimalisatie websites en vernieuwing verhuurvoorwaarden
De afgelopen periode is de verhuur- en verkoopwebsite verder geoptimaliseerd, met onder andere verbeteringen in snelheid, navigatie en vindbaarheid van informatie. Voor de komende periode ligt de focus op de ‘Mijn omgeving’ voor gasten en eigenaren, evenals optimalisatie van de Duitstalige verhuurwebsite. Daarnaast zijn de algemene verhuurvoorwaarden vernieuwd en vereenvoudigd.
Verblijf met Sinterklaasthema
De herfst is begonnen en daarmee komt ook de komst van Sinterklaas weer dichterbij. Om hier extra aandacht aan te besteden, wordt er binnen TopParken gewerkt aan een speciaal Sinterklaasweekend op 22 en 23 november. Als dit een succes wordt, zullen er meer thematische verblijven worden georganiseerd.
Succes indoor speelfaciliteit Bospark Ede
In juli is de eerste, grote indoor speelfaciliteit van TopParken geopend op Bospark Ede. Sindsdien is er al veel gebruik van gemaakt, met name het interactieve bord (X-Wall) en de funbowlingbanen zijn populaire.
Doorontwikkeling Resort de Brabantse Kempen
Op Resort de Brabantse Kempen zijn onlangs het binnenzwembad en het wellnesscentrum geopend. Dit, in combinatie met het buitenzwembad met familieglijbaan, de padelbanen en de verdere faciliteiten, maakt het een populaire vakantiebestemming voor jong en oud - ongeacht het seizoen.
Vraag uit de markt (verkoop)
Opvallend is dat we een duidelijke trend zien in volledig privégebruik en combinatiegebruik; een eigen vakantiewoning voor zowel eigen gebruik, als verhuur. Dit wijkt af van de trend in voorgaande jaren en laat zien dat kopers steeds bewuster kiezen voor flexibiliteit of juist voor volledig eigen gebruik van een vakantiewoning.
Momenteel gaat de meeste interesse uit naar Bospark Ede, Résidence Lage Vuursche en Resort de Brabantse Kempen.
Introductie digitaal adviesgesprek
Per 1 september zijn we gestart met het aanbieden van het digitale adviesgesprek. Dit nieuwe initiatief maakt het mogelijk om online een adviesgesprek te voeren met één van onze adviseurs. Tijdens dit gesprek informeren we potentiële kopers over de mogelijkheden, zonder dat zij gelijk op afspraak hoeven te komen op locatie. Hiermee hopen we de drempel, om advies in te winnen, voor geïnteresseerden te verlagen.
De eerste signalen zijn positief en we verwachten hiermee de komende periode onze slagkracht verder te vergroten.
Planning informatiedagen verkoop
Om mensen te informeren en inspireren betreft de aankoop van een eigen vakantiewoning, worden er het hele jaar door informatiedagen georganiseerd op de vakantieparken van TopParken. Dit jaar staan onderstaande informatiedagen nog gepland op de genoemde parken.
Résidence Lage Vuursche
Zaterdag 4 en zondag 5 oktober
Park Westerkogge
Zaterdag 18 en zondag 19 oktober
Bospark Ede
Zaterdag 1 en zondag 2 november
Resort de Brabantse Kempen
Zaterdag 15 en zondag 16 november
Vooruitblik
Vanzelfsprekend blijven de afdelingen marketing en verkoop de komende periode samenwerken aan het versterken van het merk TopParken, zowel voor gasten als voor (toekomstige) vakantiewoningeigenaren. ‘De ontwikkelingen op onze parken en de verdere professionalisering van onze communicatie versterken onze verkoopkracht. We kijken met vertrouwen uit naar de rest van het jaar én naar 2026’, aldus Soufi.