Officieel Statement TopParken - Getroffen maatregelen Coronavirus

Naar aanleiding van de gestelde maatregelen door de overheid en vanuit eigen overwegingen ten behoeve van de hygiëne, veiligheid en de gezondheid op onze parken heeft TopParken vergaande veiligheids- en hygiëne maatregelen getroffen op haar vakantieparken. Nadien zijn de veiligheidsmaatregelen, hygiënemaatregelen en werkprocessen stapsgewijs gewijzigd en uitgebreid.

De vakantieparken van TopParken zijn ruim opgezet en de vakantiewoningen beschikken over een ruime tuin, waardoor men niet in contact hoeft te komen met andere vakantiegasten. Zelfs bij een maximale bezetting, heeft iedereen nog meer dan afdoende eigen ruimte en is de ruimte tot andere personen of het vormen van groepen personen niet aan de orde. 

 

Onze vakantieparken zijn geopend
In overleg met lokale overheden, hebben wij besloten om onze vakantieparken open te houden. Onze vakantieparken zijn ruim opgezet en onze vakantiewoningen beschikken over een ruime tuin, waardoor u niet in contact hoeft te komen met andere vakantiegasten.

Faciliteiten weer geopend
Naar aanleiding van de versoepelde maatregelen vanuit het RIVM zijn faciliteiten op onze vakantieparken weer geopend. Zo zijn de restaurants, de binnen- en buitenzwembaden en speeltuinen weer geopend. Uiteraard houden wij ons hierbij aan de gestelde eisen van het RIVM.

Kampeerplaatsen geopend
Toiletten en douches op campings mogen vanaf maandag 15 juni 2020 weer open. Dit heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) op dinsdag 9 juni 2020 bekend gemaakt. U bent vanaf maandag 15 juni 2020 dus weer van harte welkom om bij TopParken te komen kamperen.

 
Zwembad
 

Hieronder vindt u een overzicht van de genomen maatregelen en de aangepaste werkinstructies.

  • Zowel personeel als gasten dienen altijd minimaal 1,5 meter afstand te houden. Hier wordt op gecontroleerd. Op de vakantieparken worden op verschillende locaties diverse stickers geplaatst waarbij dit nadrukkelijk wordt aangegeven.
  • TopParken houdt al enige weken zelf contact met de GGD en bij vragen wordt het RIVM geraadpleegd. Eveneens houden we ons strikt aan alle door de overheid opgelegde maatregelen en adviezen. 
  • Gasten die een reservering hebben gemaakt met omboekgarantie bieden wij de mogelijkheid om de boeking kosteloos te verplaatsen. De boekingswaarde zal als een tegoed worden gehanteerd voor het volgende verblijf. De gewenste wijziging kan doorgegeven worden per e-mail via verhuur@topparken.nl of telefonisch via +31 (0)88 - 500 2424.
  • Alle gasten en eigenaren worden bij aankomst, middels de aankomst brief in de woning, gewezen op alle voorschriften zoals eerder voornoemd. Eveneens staan er procedures in genoemd m.b.t. handen wassen, afstand houden en wat te doen bij ziekte of calamiteiten. Nogmaals wordt benadrukt om zoveel als mogelijk in de woning en eigen tuin te verblijven. 
  • Gasten die niet terug kunnen op het normale uitcheck moment, naar het land waarvan zij afkomstig zijn, hiervoor zal TopParken trachten hen alsnog te repatriëren, dan kunnen de gasten langer blijven tegen een kostprijs tarief, zulks om onmogelijkheden te voorkomen. 
  • TopParken heeft weken geleden allerhande hygiënemaatregelen genomen:
    • Op verschillende posities op het park staan desinfecterende hand wasmiddelen en desinfectie sprays
    • Alle centrale ruimtes en woningen worden met desinfectie en antibacteriële schoonmaakmiddelen, volgens strikte werkinstructies, schoongemaakt. 
  • De receptieruimte en zogenoemde contactpunten zoals lichtknopjes, nachtkastjes en deurklinken/knoppen extra worden gereinigd met professionele middelen.
  • Het linnengoed wordt op een temperatuur van boven de 60 graden gewassen zodat virussen niet overleven.
  • Indien een receptiemedewerker of een beheerder, dan wel familieleden van voornoemde medewerker verkouden, ziek of iets anders onder de leden heeft, blijft de medewerker minimaal 14 dagen thuis. TopParken heeft voor alle parken diverse medewerkers vanuit huis standby staan.
  • Onze recepties zijn geopend maar onze medewerkers zullen afstand van u houden, houd u alstublieft de 1,5 meter afstand aan, kom met 1 persoon tegelijk de receptie binnen en betaal zoveel mogelijk per pin / contactloos.
  • TopParken heeft een ontruimingsplan bij calamiteiten klaar staan, deze vinden de gasten en eigenaren terug in de woningen, alsmede staan op alle TopParken diverse borden geplaatst waar deze informatie op te vinden is. Alle TopParken medewerkers hebben protocollen ontvangen wat te doen bij ziekte en quarantaine maatregelen. Eveneens zijn alle recepties en beheerders getraind op calamiteiten, BHV en heeft TopParken de applicatie Crash Move in gebruik. 
  • Dagbezoek is toegestaan met inachtname van de landelijk regels zoals de 1,5 meter afstand en een maximaal aantal personen tegelijk.
  • Alle medewerkers, gasten en eigenaren die werkzaam zijn op onze parken blijven geïnformeerd en herinnert over de genomen maatregelen, protocollen en de gepaste afstand. Dit gebeuren eveneens door diverse aanplakbiljetten, stickers en via ons informatiekanaal, zoals website, intern tv kanaal en via de telefoon. Mocht de situatie wijzigen of een niet zijnde spoed situatie, worden alle gasten per e-mail, dan wel per telefoon hierover bericht, altijd in hun eigen taal. 
  • Om onze potentiële kopers te informeren omtrent de aankoop van een vakantiewoning bij TopParken bieden wij de mogelijkheid om een video-afspraak in te plannen met onze adviseurs.
  • De directie van TopParken alsmede alle beheerders en veiligheidsmedewerkers en hulpverleners, kijken dagelijks naar de stand van zaken en passen hierop het beheersplan en de maatregelen aan. 
 
 
Scheleberg
 
 
 
Corona

TopParken stelt altijd de veiligheid, gezondheid van haar gasten, eigenaren die verblijven of gedoogd wonen op haar parken en die van haar medewerkers voorop. Eveneens wordt ten alle tijden de vanuit overheid beperkende maatregelen, maar ook adviezen opgevolgd en zal TopParken altijd trachten nog meer te doen dan er gevraagd wordt, om de risico’s zoveel mogelijk uit te sluiten.

Indien de gast ondanks de getroffen maatregelen liever niet wenst te komen, dan biedt TopParken hen de mogelijkheid om de boeking kosteloos te verplaatsen. De boekingswaarde zal als een tegoed worden gehanteerd voor het volgende verblijf. Zij kunnen de gewenste wijziging doorgeven via onze website of via ons klanten contact center.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van de door ons genomen maatregelen of dit statement, uw reservering of wilt u uw reis kosteloos verplaatsen? Bel dan met ons contact center : +31 (0) 88 500 2424.

In het vertrouwen u te hebben geïnformeerd.

TopParken
De directie & aandeelhouders